Fatwa: Dan gaan ze maar weer lekker weeshuisjes bouwen!

De betreffende ahadith die hierover gaan en crimineel vertaald worden op een manier waardoor geloofd wordt dat kinderen stelen/afpakken moet kunnen, “bij wijze van spreken”.

Of dat niet-biologische of nafferistis (multiplisme) heel goed passen bij wildvreemden. Allahu akbar, wat een actueel wijdverspreid onrecht!

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الصَّبَّاحِ بْنِ سُفْيَانَ، أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ، – يَعْنِي ابْنَ أَبِي حَازِمٍ – قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي، عَنْ سَهْلٍ، أَنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ “‏ أَنَا وَكَافِلُ الْيَتِيمِ كَهَاتَيْنِ فِي الْجَنَّةِ ‏”‏ ‏.‏ وَقَرَنَ بَيْنَ أُصْبُعَيْهِ الْوُسْطَى وَالَّتِي تَلِي الإِبْهَامَ ‏.‏
صحيح (الألباني)

Sahl (b. Sa’d) reported the prophet (May peace be upon him) as saying;

I and the sponsor of an orphan shall be in Paradise like these two, thus; and he joined his middle finger and the one besides it, his forefinger.

Grade: Sahih (Al-Albani)
Sunan Abi Dawud 5150

Bron: https://sunnah.com/abudawud:5150

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [5.29 MB]

 

Eén gedachte over “Fatwa: Dan gaan ze maar weer lekker weeshuisjes bouwen!”

  1. Bismillahi Rahmaani Raheem,

    Een wees in de sharia van Muhamad saws is iemand die voordat hij de baaligh leeftijd bereikt heeft, zijn of haar vader verliest door overlijding.

    Baaligh wil zeggen de leeftijd van rekenschap, vanaf deze fase beginnen de slechte daden meegeteld te worden, terwijl voor deze leeftijd alleen de goede daden gelden, ook bijvoorbeeld hajj en ‘umrah.

    Het bewijs voor adoptie dat dit niet tegenspreekt is die van de edele Sahabi radiAllahu ‘anhu, door de Profeet Muhamad salAllahu ‘alayhi wa salam, genaamd: Zayd ibn Haaritha en hij komt als enige Sahabi als vermelding voor in de Edele Koran. In het onderwerp van dat hij ibn Haaritha rA genoemd dient te worden en niet ibn Muhamad sAws.

    De vader van Zayd was nog in leven en toen zijn vader Zayd gevonden had bij de Profeet, kreeg Zayd de beslissing of hij op het verzoek terug te keren naar zijn vader in zou gaan of bij de Profeet zou blijven. Hij koos voor het laatste alszijnde ex-slaaf.

    Wallahu a3lam

    Wasalaam

Geef een reactie